torsdag 25. februar 2010

‹‹Det vi må lære før vi kan gjøre det, det lærer vi ved at vi gjør det››

Man lærer av alt, og en viktig ting er å tørre å feile og prøve å tørre. Noen ganger trenger man bare en liten dytt for å få til det lille ekstra. Takk.

Denne fredagen startet som alle andre fredager. Toget var 30 minutter forsinket. Det blir alltid - alltid - en dårlig start på dagen uten en røyk, kaffe og surfing på Waynes før jobb. Kanskje ikke dårlig, men redusert. På grunn av NSBs forsinkelser har jeg lært meg å leve med denne mangelen, så jeg skal ikke sutre ikke av den grunn.

På vei til jobb fikk jeg en telefon fra Annicken, og hun spurte om det var greit at hun kom kl. 11.00. Det var iallefall greit for meg, og jeg regnet med at det var greit for Karoline og, så jeg sa ja. Da jeg kom klokken ti fikk jeg såvidt startet litt på en sak, og hadde iallefall researchen i boks til Annicken kom.

Da hun kom klokken elleve bar det inn på møterommet for å snakke om meg, jobb og skole. Det virket som om alle sammen kom godt overens, og Annicken fikk møtt de aller fleste på kontoret. Det virker som om alle sammen er veldig positive til utplasseringen, og Karoline ble invitert til presentasjon på skolen i mai. Hun var overraskende positiv og lovte å hjelpe meg med å lage en bra presentasjon, og det var jo veldig koselig. Jeg følte at både Annicken og Karoline skrøt meg langt oppi skyene, og jeg må innrømme at jeg ble en smule flau (og sannsynligvis ganske rød) da praten utviklet seg til å handle om meg og min kompetanse. Men hyggelig var det uansett, og etter praten ble det klart at jeg skulle få prøve meg som journalist i magasinet Plan B, og ikke bare på nett. Og det er jeg iallefall kjempeglad for! Det blir sikkert veldig spennende å være med på hele prosessen fra å ringe og avtale til å sende det jeg har skrevet til korrektursjekk.

Jeg føler at jeg har mye positivt å se frem mot nå, og jeg merker allerede nå at jeg har fått mer å gjøre. Jeg brukte blant annet noen timer i vinterferien på å skrive en artikkel om bandet Casiokids, noe som passer meg ganske bra.

Jeg gleder meg til en ny uke på jobb, men først skal jeg sette meg i sofaen og se på Northug & Co ta enda flere gull! :-)

Ha en fin ferie!

Ingen kommentarer: