mandag 8. mars 2010

‹‹I'm going to give this the best that I've got››

Igjen et sitat fra Mr. Höyem, og jeg ga såvisst det beste jeg kunne! 
Gårsdagens Spellemann ble nok en like stor suksess for meg som for de prisvinnende artistene, og med 500 bilder, bra musikk og intervju med Donkeyboy, John Olav Nilsen & Gjengen og Sivert Höyem kunne vel ikke kvelden min blitt stort bedre?

Dagen startet tidlig for min del, men jeg er nok ikke like flink som Vegard, for før jeg dro valgte jeg å shoppe litt til kveldens event. Selv om det ikke var jeg som skulle gå på den røde løperen var det jo greit om jeg også så nogenlunde OK ut, så hvorfor ikke?

Etter intensiv shopping tok jeg, Vegard og Alexander toget 16.30. Da vi kom til Spektrum gikk vi i billettluken for å hente pressekortene våre, og så bar det inn for å finne plass foran den røde løperen. Jeg synes hele opplegget var dritspennende, selv om jeg følte meg litt liten blant alle de store og erfarme som var der. Jeg fikk alikevel god guiding fra Vegard, så jeg kom meg gjennom det. Etter å ha tatt ca 300 bilder (!) på den røde løperen ble vi geleidet inn i presserommet rett ved siden av salen. Dit kom alle artistene som vant pris slik at vi kunne ta bilder og intervjue de.

Jeg fant ut hva en journalist bør gjøre, og hva en journalist ikke bør gjøre når en er på eventer som denne. Jeg fant også ut hva slags journalist/fotograf jeg ikke skal bli. Jeg skal ikke nevne navn eller arbeidsplass, men visse gikk meg på nervene inne i det rommet. Jeg er sikker på at Vegard og Alex vet hvem jeg snakker om. Men det er jo greit å vite hvordan man ikke bør oppføre seg også.

Jeg må si, dette var litt av en opplevelse. Sinnsykt kult å kunne sitte der inne, følge med på alt, høre på bra musikk, intervjue artistene og kunne si at ‹‹Jeg var der. Jeg intervjuet Sivert Höyem, Donkeyboy og John Olav Nilsen & Gjengen.›› Det er ikke noe jeg kan skryte av hver dag, akkurat. Sivert Höyem var forresten en veldig, veldig koselig fyr og har en fantastisk stemme.


Alt i alt en kjempeopplevelse, og jeg fikk tilogmed med meg performancen til Sivert, noe som virkelig toppet kvelden enda mer. Også hadde jeg jo godt selskap óg, så det var veldig hyggelig.
Saken min blir sannsynligvis lagt ut på Plan Bs hjemmesider i morgen tidlig (litt sent, men jeg kom meg ikke inn på siden før klokken ti i kveld), så jeg gleder meg til å få med en ting som det i portofolien. Bra for CVn, og utrolig bra for meg! Det var jo min første tilstelning, og jeg ville så absolutt ikke vært foruten. Den kvelden kommer jeg til å huske i mange år fremover. Utrolig lærerikt, og jeg merket at jeg turte mer og mer utover kvelden. Hadde Sivert Höyem kommet to timer tidligere hadde jeg aldri turt å stille han spørsmål. Jeg skjønte jo fort at det bare var å kjøre på siden jeg først var der - jeg skulle jo ikke være noe dårligere enn de andre journalistene, og jeg ville jo såklart prøve meg siden jeg endelig fikk sjansen til å være med på noe sånt som dette.



Håper jeg får sjansen til å gjøre dette igjen!

Takk for meg :-)

2 kommentarer:

Annicken sa...

No comments.

Tone sa...

Hva? Var'e greit? :-)