søndag 14. mars 2010

‹‹I've waited patiently, and I'll wait for the sign››

Nå er min tid kommet. Ikke i døds- eller "nå-skal-jeg-bli-konge"-forstand, men i den forstand at nå går'e veien, og ingen kan ta fra meg det jeg har nå.

Jeg har ventet lenge, jeg har brukt mye tid og krefter og vært tålmodig. Men en ting skal jeg ha; jeg har ikke gitt opp. Jeg har slitt med gjennom ting jeg ville ut av (Annicken, du vet hva jeg mener), og jeg har jobbet som best jeg kan for å få til noe. Nå er jeg nesten redd for at alt skal bli borte, for akkurat nå er det så fryktelig bra å være meg.

Fredag tok jeg toget en time tidligere enn vanlig fordi jeg hadde så mye jobb jeg måtte gjøre. Ikke for Plan B denne gangen, men man kan trygt si det er i samme gate. Så det var altså en grei ting å bruke tid på, med andre ord. Jeg satt meg på Waynes Coffe 08.45 (jeg er sikker på at de går i heftig overskudd på grunn av meg), og jobbet der frem til 10.00. Kjempekoselig liten kaffebar med dyr og god kaffe. Ikke noe Narvesen tull her, nei. Men en ting må jeg si - en kopp kaffe, god musikk på øret og muligheten til å se på mennesker som suser forbi er med på å øke kreativiteten min, så det stedet øker definitivt både kapasiteten og kreativiteten.

Nok om det. Jeg kom som vanlig på kontoret, men på grunn av noen stuck-up kjendiser fikk jeg ikke gjort et intervju jeg hadde planlagt i dag. Det var uansett ikke et kjempe-must, men det hadde vært moro uansett. Vi brukte litt tid på å snakke om Spellemann, og jeg ble ikke delegert en oppgave før klokken var godt og vel elleve. Brukte det meste av dagen på å jobbe med en liten sak, før jeg fikk en meganyhet (!) rundt klokken to. Jeg er sikker på at hjertet mitt stoppet litt opp, og jeg måtte bare løpe ut for å ringe mamma og hive i meg noen røyk for å roe ned kroppen. Jeg tror faktisk jeg skalv fra topp til tå da jeg fikk denne forespørselen, og jeg skjelver nesten bare jeg tenker på det. Jeg kan ikke fortelle hva det er enda, men det er stort! Sykt stort! Jeg har faktisk lagt inn et lite hint i teksten, men det er vel så lite at man må være veldig, veldig interessert for å se det. Uansett gleder jeg meg! Dette overgår (for min del) alt jeg har opplevd før.

Etter jeg hadde fått summet meg litt spurte Karoline om jeg ville være med på ett eller to intervjuer neste fredag. Jeg synes det er kjempegøy, så jeg sa selvfølgelig ja. I tillegg skal jeg i møte med Plan Bs musikksjef for å diskutere min rolle i magasinet. Så jeg gleder meg til å se hva vi kommer frem til der :-)

See you later, alligator!

3 kommentarer:

mgk sa...

Spennende! :D
Taha ^^ Måtte bare si noe. For jeg følger med enda (Y) Sånn hvis du lurte :P

Annicken sa...

Bare hold fast, du Tone. Dette går vegen, som du sier. Jeg tier bare stille, jeg. Tror det er greiest. :-) Men må få komplementere den hye headeren på bloggen. Kul.

Tone sa...

Det er bra Merete! :-)

Ja, det gjør det! Fått gjort masse spennende i dag, så kommer til å gå en hektisk, men spennende tid i møte nå. Takk. Følte jeg trengte litt oppdatering på den fronten også ;-)